tiistai 4. elokuuta 2009

Nina Pitkänen - Himasta

Otava 2004
149s.

"Tuhat ja yksi käytännön neuvoa kotoa muuttavalle, pelastusrengas uusavuttomalle, vinkkejä ekologiselle eläjälle"

Tämä kirja on ollut mulla lainassa kirjastosta jo varmaan viisi kertaa, mutta nyt vasta sain luettua sen. Ensinnäkin kirjan rakenne ja sivut on jotenkin tosi ärsyttävät ja tylsät, eivät sinänsä innosta lukemaan. Toisekseen mua on aiemmin ahdistanut epätietoisuus koko kotoamuuton onnistumisesta, niin ei ehkä siksi ole innostanut lukea. Nyt kuitenkin tartuin tähän kirjaan, kun kämppä ja opiskelupaikka on varmoja eikä tarvitse enää hermoilla:)

Teksti oli yllättävänkin miellyttävää luettavaa, mutta "henkilökohtaiset kokemukset" siellä täällä alkoi ottaa päähän jossain vaiheessa, kun melkein kaikissa käytettiin ärsyttävän kuuloista puhekieltä. Oikeastaan mitään uutta tämä kirja ei minulle tarjonnut, koska olin juuri ennen tätä lukenut Kotihommat haltuun. Ihan kiva perusopas, mutta en nyt suosittelisi tätä välttämättä ostamaan esim. lahjaksi kotoa muuttavalle, kauniimminkin tehtyjä löytyy takuulla kaupoista. Sivut irtoilivat ihan mahdottomasti, jouduin teippaamaan melkein puolet kirjasta! Toivottavasti en joudu korvaamaan kirjastolle mitään.

Lyhyesti, oli vähän turha kirja minulle. Mutta jos ei tiedä mistään mitään, niin on tästä varmasti hyötyä! Onhan tässä pieneen pakettiin koottu aika paljon olennaista tietoa. Ulkonäöstä tosin iso miinus..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti